Tuesday, November 1, 2011

Tentang Blog Kampung Tian

Ini khas untuk anak-anak warga Kampung Tian untuk mencoret rasa, mengikis bicara, mengolah kata, menyusun rencana, mengulas fakta, dan segala-galanya. Blog ini bagi kita untuk berkongsi segala tentang Kampung Tian, jadi janganlah segan dan janganlah malu untuk menghantar khabar dan berita kerana kita anak kampung yang sama. Selagi artikel tidak melampaui batasan kata, tidak menghina, tidak mencetus sengketa, tidak mengundang seteru, tidak dakyah semata, dan tidak artikel celaka aku tetap terima. Kalau suka nak menulis secara nyata, email sahaja dan akaun bukan auta, aku kena periksa juga, kalau tipu nanti ko buat artikel celaka, macamana aku nak kata. Kalau entri copy paste...aku pelangkung kalau jumpa depan mata.

Seandainya tiada masa dek sibuk hal dunia, emailkan sahaja, nescaya artikel anda akan ada di coretan semasa barang seketika selagi belum ada artikel berganda. Tiada Gaji tiada Gaji ...cuma kita ingin mencetus bicara, berkongsi rasa, menulis fakta bukan untuk sengketa. Sebab itu artikel politik tidak terima...Email kat aku kalau tak tahu nak buat entri blog, kita sama-sama belajar, artikel dalam bahasa Melanau (Loghat Kampung Tian - perkataan pelik banyak aku reject), bahasa Melayu, dan bahasa Inggeris sahaja diterima. Kemudian kalau nak komen artikel, korang kena buka akaun email gmail dan kalau komen takda asas, tak maruah, tak fakta, takda adap, takda nama penuh, aku reject.

Kalau takda artikel dari penulis lain, aku tetap update coretan. Email file entri dalam bentuk "microsoft word" (kalau ada gambar asingkan di file lain dan nyatakan sumber kalau ada rujukan) Email Artikel anda ke aku8978@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...